Naam docent/begeleider
Iva Lesic
Periode,
duur 2 blokken (in 2017-2018 van 15 sep t/m 1 dec) 3 x 60 minuten
Studiebelasting:
3 contact uren 12 zelfstudie uren
Bijdrage aan de competenties
Creative Potential
Craftmanship
Investiggative and reflective abilities
Potential for growth and innovation
Communicative ability
Korte samenvatting van de inhoud
In de lessen Reflectie en Verdieping wordt een werkstuk over een onderwerp op het gebied van dansgezondheid, anatomie en blessurepreventie geschreven. Vervolgens wordt de werkstuk aan de klas en een panel van professionals gepresenteerd. Dit werkstuk vraagt om een grondige voorbereiding, een goedgekozen literatuurstudie, een zorgvuldige uitvoering en heldere rapportage.
Concrete leerdoelen:
1. de student is in staat om inzicht en kennis te vergaren van een aan dans, anatomie, en/of blessurepreventie gerelateerd onderwerp.
2. De student is in staat om actief kennis te verwerven met behulp van boeken, internet, lessen en andere bronnen.
3. De student is in staat om een aan dans, anatomie en/of blessurepreventie gerelateerd onderwerp theoretisch uit te werken.
4. De student is in staat om de vergaarde informatie te vertalen naar de danspraktijk.
5. De student is in staat om het zelfgekozen onderwerp op het gebied van dansgezondheid, anatomie en/of blessurepreventie aan de mede studenten en docenten te presenteren.
Gebruikte werkvorm(en):
-Opdracht gestuurd onderwijs
-Individuele begeleiding
-Instructie/zelfstudie (in les en thuis)/terugkoppeling/reflectie
Gebruikt studiemateriaal:
Bulsuk, K. G. (2009) Taking the First Step with PDCA. 2 February 2009. Retrieved 17 March 2015, www.bulsuk.com/2009/02/taking-first-step-with-pdca.html
Zevensprong derived from the Rijksuniversiteit Limburg
Reader Reflectie & Verdieping (zie bijlagen)
Wijze van beoordeling:
Uiteindelijk cijfer bestaat uit 3 cijfers:
-Cijfer werkstuk (minimaal cijfer 5,5 om verder deel te nemen aan de presentatie),
-Cijfer proces
-Cijfer presentatie
Alle drie cijfers wegen even zwaar.
(Zie reader in de bijlage voor exacte beoordeling).
Beoordelingscriteria:
1-4, 2-1, 3-1,2,6, 4-2, 6-2,4