Naam docent/begeleider
Rombout Willems
Periode, duur jaar 2,
semester 1,2,3,4, 23 / 24 weken/ bijeenkomsten
Studiebelasting ritmiek /theorie:
contact uren 36; zelfstudie uren 6,5
duet: contact uren 1,5 uur; zelfstudie uren 42,5
Bijdrage aan de competenties
1. creërend vermogen (solo); 3. onderzoekend en reflectief vermogen; 4. vermogen tot groei en ontwikkeling; 6. Communicatief vermogen.
Korte samenvatting van de inhoud
1. ritmische studies / body percussion, vocalizing etc./ doel: muzikaliteit aanspreken, ontwikkelen, verdiepen, verbreden.
2. muzikale analyse / structuur, opbouw / doel: inzicht, analytisch denken.
3. kennis van muzikale begrippen
4. kennis van notatie
5. creatie solo, muziek samenstellen
Concrete leerdoelen
de lessen dragen bij tot de algehele ‘bagage” van de student in het werkveld. Zo is hij/zij zowel ritmisch als theoretisch onderlegd, heeft muzikale ervaring in luisteren, analyse, zingen etc.en is uitgedaagd zich creatief muzikaal te profileren.
mbt de creatie van de solo:
communicatie: formuleren van ideeën en concept,
reflectie: reflectie op proces van zowel de eigen solo als die van mede-studenten.
Gebruikte werkvorm(en)
klassikaal: ritmische training, theorie / analyse
individueel: begeleiding solo
Gebruikt studiemateriaal (vakliteratuur, cases, opdrachten, video’s etc.)
zeer divers, veel eigen materiaal en synthese van zeer uiteenlopende bronnen, muziek, video’s en boeken over muziek.
Wijze van beoordeling
2 maal toetsing behandelde stof
toetsing ritmische vaardigheid
evaluatie proces solo
Beoordelingscriteria
aanwezigheid en behalen niveau van toetsing.