De eindbeoordeling van een semester vindt plaats in de integrale beoordeling door de artistiek leider, het kernteam, de studiebegeleider en de docenten van dat semester.

In de integrale beoordeling komt een intersubjectieve gezamenlijke beoordeling tot stand, doordat in een team van docenten alle afzonderlijke vakken en opdrachten vakoverschrijdend worden besproken. Het is een evaluatie van het continue leerproces dat de student doorloopt. Betrokkenheid, werkhouding, ontwikkeling en leervermogen zijn belangrijke elementen en vormen de basis voor de ontwikkeling van competenties. De competenties en criteria die in dat semester ontwikkeld moeten zijn, worden met de student besproken. Gericht op het stimuleren van de ontwikkeling van de student in het licht van de competenties van de opleiding. Gericht op het tot wasdom brengen van de student en in het licht van hun persoonlijke visie en ambities.

Alle individuele beoordelingen per vak worden verzameld voor de integrale beoordeling door de artistiek leider, die tijdens de bijeenkomst als voorzitter optreedt, zodat er een overzicht is van de ontwikkeling van de student. De beoordeling van het eindproduct wordt geplaatst in de context van de ontwikkeling van de student en hun persoonlijk onderzoek.

De beoordelingscommissie kent geen cijfers toe, maar geeft een beschrijvend oordeel in de vorm van feedback, waarin de groei van de student ten opzichte van de vorige periode centraal staat. In de beoordelingsbijeenkomst beoordelen de docenten gezamenlijk of de groei van de student voldoende of onvoldoende is en dus of het semester is gehaald. Bij een positieve beoordeling worden 20 studiepunten (EC's) toegekend voor deelname en 10 EC's voor groei en ontwikkeling. Daarnaast krijgt de student naar aanleiding van de beoordeling advies over de volgende stappen (feed forward). Indien nodig kan de student een extra opdracht krijgen voordat de student EC’s of credits ontvangt.

Van de integrale beoordeling wordt per student een rapportage gemaakt, waarin ook de gemaakte afspraken in de vorm van persoonlijke leerdoelen en aandachtspunten zijn opgenomen. In de volgende beoordeling speelt de voortgang in het behalen van deze individuele leerdoelen een belangrijke rol, waarna aanpassing plaatsvindt en de beoordelingscyclus wordt herhaald.

Delen