De Academie voor Theater en Dans heeft haar visie op evalueren, het beoordelingsbeleid en -systeem beschreven in de Nota Onderwijsbeleid en het Integraal Beoordelingsprotocol als onderdeel van haar visie op onderwijs en leren. Het evaluatiesysteem van de Associate Degree in klassiek ballet sluit aan bij dit beleid.

De beoordeling van de ontwikkeling van een persoonlijke visie en ambitie kan niet in vaste kaders worden vastgelegd. Elke student werkt in een andere omgeving, heeft andere talenten en ambities. Daarom wordt bij de beoordeling van een student eerst gekeken naar hoe hij zich heeft ontwikkeld in relatie tot zichzelf, en naar zijn persoonlijke doelen in relatie tot de eindkwalificaties van de opleiding. De eindkwalificaties (competenties) van de opleiding bieden een algemeen kader voor de eisen van de balletdanser. De student die het hele scala aan vakkennis, vaardigheden en attitudes onder de knie heeft en dit weet te vertalen naar zijn eigen beroepspraktijk, heeft een uitstekende kans op blijvend succes
De beoordeling van de ontwikkeling van een student is altijd subjectief en er zijn geen eenduidige normen waarmee de ontwikkeling van de student kan worden vergeleken. Daarom kiest de opleiding voor een integrale beoordeling; de artistiek directeur en de docenten maken gezamenlijk een intersubjectieve integrale beoordeling van de totale ontwikkeling van de student gedurende de module. 

Delen