Naam docent/begeleider
Rombout Willems
Periode, duur
jaar 2, semester 1,2,3,4,
23 / 24 weken/ bijeenkomsten
Studiebelasting ritmiek /theorie:
contact uren 36; zelfstudie uren 4
Duet:
contact uren 1,5 uur; zelfstudie uren 40
Bijdrage aan de competenties:
1. creërend vermogen (solo);
3. onderzoekend en reflectief vermogen;
4. vermogen tot groei en ontwikkeling;
6. Communicatief vermogen.
Korte samenvatting van de inhoud:
- Ritmische studies (o.a. indian drumming music, african music).
- Begrip van westerse historische ontwikkeling van de muziek (1000 - 1800), voornamelijk door het zingen en uitvoeren van relevante composities. / doel: bevorderen inzicht, muzikaliteit, verkrijgen van vocabulaire, paralellen inzien tussen de disciplines muziek en dans.
- creatie duet, werken in geluidsstudio met moderne technieken om een samengestelde compositie te creëren van 8 tot 10 minuten.
Concrete leerdoelen:
De lessen dragen bij tot de algehele ‘bagage” van de student in het werkveld. Zo is hij/zij zowel ritmisch als theoretisch onderlegd, heeft muzikale ervaring in luisteren, analyse, zingen etc.en is uitgedaagd zich creatief muzikaal te profileren.
mbt de creatie van het duet:
communicatie: formuleren van ideeën en concept,
reflectie: reflectie op proces van zowel het eigen duet als die van mede-studenten.
Gebruikte werkvorm(en):
klassikaal: ritmische training, theorie / analyse
individueel: begeleiding duet
Gebruikt studiemateriaal:
Eigen materiaal en synthese van zeer uiteenlopende bronnen, muziek, video’s en boeken over muziek.
Wijze van beoordeling:
eenmaal toetsing behandelde stof
toetsing ritmische vaardigheid
evaluatie proces duet
Beoordelingscriteria:
aanwezigheid en behalen niveau van toetsing.